Nowe_manageengine-logo
AssetExplorer

Oprogramowanie do zarządzania zasobami

ManageEngine AssetExplorer jest kompletnym rozwiązaniem zarządzania zasobami IT. Oferuje kontrolowanie i przegląd całości infrastruktury przedsiębiorstwa, zarówno IT, jak i zasobów nie związanych z informatyką. Za pomocą ManageEngine AssetExplorer administrator z jednego miejsca może śledzić i zarządzać przekazywaniem własności wszystkich zasobów.

AssetExplorer skanuje i poddaje auditowi wszystkie stacje robocze w sieci LAN, WAN i VPN. AssetExplorer podłącza się do Active Directory i skanuje wszystkie znalezione tam stacje robocze. Przy użyciu skanowania sieciowego AssetExplorer potrafi odnaleźć stacje robocze oparte na systemie Linux, drukarki sieciowe, routery oraz switche. Szczegółowy raport skanowania umożliwia wgląd w szczegóły zainstalowanego na stacjach roboczych sprzętu, jak i zainstalowanego tam oprogramowania. Osoby zarządzające zasobami w firmie przy pomocy raportów mogą otrzymać szczegółowe dane na temat zainstalowanego na stacjach roboczych sprzętu i oprogramowania.

Funkcjonalność
  • Zarządzanie grupami zasobów

    Przy pomocy AssetExplorer możliwe jest tworzenie zbiorów (grup) zasobów celem lepszej kontroli i zarządzania. Aby uprościć zarządzanie możliwe jest tworzenie statycznych lub dynamicznych grup w oparciu o właściwości zasobu. Przy użyciu grupowania statycznego można łączyć zasoby o rożnych właściwościach, natomiast grupowanie dynamiczne umożliwia grupowanie zasobów na podstawie specyficznych kryteriów.

    • Grupowanie statyczne umożliwia łączenie różnych zasobów, np.  Stacja Windows XP, stacja Linux oraz drukarka do np.: Grupy KADRY
    • Grupowanie dynamiczne umożliwia klasyfikowanie zasobów na podstawie ich właściwości, np. wszystkie stacje Windows XP, wszystkie stacje w pamięcią RAM mniejszą niż 1 GB, stacje robocze z procesorem Intel Centrino, itd.
  • Śledzenie właściciela zasobu

    Funkcjonalność ta umożliwia otrzymanie informacji na temat właściciela zasobu. Przy pomocy AssetExplorer możliwe jest przypisane zasobu pracownikowi oraz śledzenie własności przez cały okres „życia” zasobu. Szczegółowa historia własności pomaga w odnalezieniu poprzednich właścicieli oraz raportuje wszystkie ich zmiany.

    Autoprzypisanie wykorzystywane w AssetExplorer umożliwia szybkie przypisanie stacji roboczej najprawdopodobniejszemu właścicielowi w oparciu o jego login. Autoprzypisanie eliminuje ręczną prace operatora o ponad 80%.

  • Inwentaryzacja sprzętu i oprogramowania

    Funkcja ta pozwala na przedstawienie operatorowi szczegółowych informacji  o stacji roboczej podłączonej do sieci komputerowej, takich jak: system operacyjny, procesor, ustawienia połączenia sieciowego, dysk twardy, wykorzystane gniazda pamięci RAM. 
    Raport inwentaryzacji oprogramowania podaje szczegółowe informacje o zainstalowanych na stacjach roboczych programach.  Umożliwia to grupowanie licencjonowanego oprogramowania celem porównania ilości zainstalowanych licencji a zakupionych.

  • Historia audytów

    Audit Trail umożliwia śledzenie i porównywanie zmian zachodzących w ciągu tygodnia a dotyczących instalacji oprogramowania (zakupionego jak i nie chcianego) a także zmian dotyczących dodania lub wymiany elementów komputerowych.

    Szczegółowy raport audytu pozwala na zestawianie różnych informacji o zaistniałych  w sieci zmianach. Szczegółowy raport z audytu stacji roboczej umożliwia podgląd dokonanych w określonym czasie zmian lub podgląd zmian w zasobach.

  • Zapewnienie zgodności licencyjnej

    AssetExplorer porównuje ilość zakupionych licencji z ilością zeskanowanych licencji, w ten sposób pomaga w zapewnieniu o zgodności licencyjnej. Ustalony harmonogram skanowania wykrywa nieautoryzowane oprogramowanie oraz alarmuje w momencie jego odnalezienia.

  • Śledzenie częstości używania oprogramowania

    AssetExplorer zbiera informacje o tym jak często poszczególne oprogramowanie jest wykorzystywane oraz klasyfikuje je jako: Frequently Used, Occasionally Used oraz Rarely Used. Na podstawie tych informacji osoby zarządzające zakupami oprogramowania mogą podjąć decyzję o zakupie lub odnowieniu licencji. 

Korzyści
  • Zarządzaj zasobami w sieci

    Zarządzanie zasobami w sieci pozwala kontrolować wszystkie zasoby IT i nie IT z jednego panelu serwisanta

  • Monitoruj i zarządzaj oprogramowaniem i sprzętem

    Dzięki AssetExplorer, będziesz wiedział o wszystkich zainstalowanych aplikacjach, zakupionych i nielegalnych, licencjonowanych i darmowych.

  • Zarządzaj pełnym cyklem życia zasobów IT

    Zarządzaj cyklem życia produktów w organizacji od wniosku zakupowego po utylizację

  • Przestrzegaj zgodności licencji

    Dzięki AssetExplorer, będziesz wiedział o wszystkich nadmiarowych i nieużywanych licencjach. Dodatkowo system sam powiadomi o zbliżającym się terminie wygaśnięcia licencji bądź umowy.

ITIL Heroes Handbook
2015-01-15_15h55_53
Webinaria

27.07 godz. 14:00 ManageEngine Analitycs\ServiceDesk Plus

ManageEngine Analitycs 27.07 14:00 (1h) 100 Analytics Plus jest opartym o przeglądarkę potężnym narzędziem raportującym, pozwalającym przetransportować dane IT na czytelne i raporty i tablice wskaźników. Dzięki Analytics Plus będzie podejmował decyzje szybko i pewnie. Analytics Plus jest również dostępne w modelu w chmurze, gdzie występuje jako Zoho Reports. Integracja z ServiceDesk Plus, pomaga zwiększyć…

19.10 godz. 12:00 ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus 19.10 12:00 (1h) 100 ManageEngine ServiceDesk Plus On-Demand jest opartym kompletnym systemem helpdesk oraz zarządzania zasobami zgodnym z biblioteką ITIL, dostarczanym w modelu SaaS. W jednym pakiecie zintegrowane są takie moduły, jak zarządzanie incydentami, problemami, zmianami, katalog usług, ewidencja zasobów, zakupy IT, zarządzanie umowami serwisowymi, portal samoobsługowy, zarządzanie licencjami oraz baza wiedzy. Oprogramowanie…

22.06 godz. 12:00 ServiceDesk Plus – Lekki portal użytkownika końcowego – rozwiązanie Samsung

ServiceDesk Plus - Samsung 22.06 12:00 (1h) 100 ManageEngine ServiceDesk Plus On-Demand jest opartym kompletnym systemem helpdesk oraz zarządzania zasobami zgodnym z biblioteką ITIL, dostarczanym w modelu SaaS. W jednym pakiecie zintegrowane są takie moduły, jak zarządzanie incydentami, problemami, zmianami, katalog usług, ewidencja zasobów, zakupy IT, zarządzanie umowami serwisowymi, portal samoobsługowy, zarządzanie licencjami oraz baza…

15.11 godz. 14:00 DesktopCentral

DesktopCentral 15.11 12:00 (1h) 100 Desktop Central to zintegrowane oprogramowanie do zarządzania komputerami i urządzeniami przenośnymi, które pomaga zarządzać z jednego centralnego miejsca serwerami, laptopami, stacjami roboczymi, smartfonami i tabletami. Pozwala on zautomatyzować typowe czynności obsługi komputerów, takie jak instalowanie poprawek, dystrybucja oprogramowania, zarządzanie zasobami IT, zarządzanie licencjami oprogramowania, monitorowanie statystyk wykorzystania oprogramowania, zarządzanie korzystaniem…

21.09 godz. 14:00 Desktop Central

DesktopCentral 21.09 14:00 (1h) 100 Desktop Central to zintegrowane oprogramowanie do zarządzania komputerami i urządzeniami przenośnymi, które pomaga zarządzać z jednego centralnego miejsca serwerami, laptopami, stacjami roboczymi, smartfonami i tabletami. Pozwala on zautomatyzować typowe czynności obsługi komputerów, takie jak instalowanie poprawek, dystrybucja oprogramowania, zarządzanie zasobami IT, zarządzanie licencjami oprogramowania, monitorowanie statystyk wykorzystania oprogramowania, zarządzanie korzystaniem…

18.05 godz. 14:00 DesktopCentral

DesktopCentral 18.05 14:00 (1h) 100 Desktop Central to zintegrowane oprogramowanie do zarządzania komputerami i urządzeniami przenośnymi, które pomaga zarządzać z jednego centralnego miejsca serwerami, laptopami, stacjami roboczymi, smartfonami i tabletami. Pozwala on zautomatyzować typowe czynności obsługi komputerów, takie jak instalowanie poprawek, dystrybucja oprogramowania, zarządzanie zasobami IT, zarządzanie licencjami oprogramowania, monitorowanie statystyk wykorzystania oprogramowania, zarządzanie korzystaniem…

16.03 godz. 14:00 DesktopCentral

DesktopCentral 16.03 14:00 (1h) 100 Desktop Central to zintegrowane oprogramowanie do zarządzania komputerami i urządzeniami przenośnymi, które pomaga zarządzać z jednego centralnego miejsca serwerami, laptopami, stacjami roboczymi, smartfonami i tabletami. Pozwala on zautomatyzować typowe czynności obsługi komputerów, takie jak instalowanie poprawek, dystrybucja oprogramowania, zarządzanie zasobami IT, zarządzanie licencjami oprogramowania, monitorowanie statystyk wykorzystania oprogramowania, zarządzanie korzystaniem…

24.08 godz. 12:00 ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus 24.08 14:00 (1h) 100 ManageEngine ServiceDesk Plus jest opartym na przeglądarce internetowej kompletnym systemem helpdesk oraz zarządzania zasobami zgodnym z biblioteką ITIL. W jednym pakiecie zintegrowane są takie moduły, jak zarządzanie incydentami, problemami, zmianami, katalog usług, ewidencja zasobów, zakupy IT, zarządzanie umowami serwisowymi, portal samoobsługowy, zarządzanie licencjami oraz baza wiedzy. Oprogramowanie dostępne w…

20.04 godz. 12:00 ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus 20.04 14:00 (1h) 100 ManageEngine ServiceDesk Plus jest opartym na przeglądarce internetowej kompletnym systemem helpdesk oraz zarządzania zasobami zgodnym z biblioteką ITIL. W jednym pakiecie zintegrowane są takie moduły, jak zarządzanie incydentami, problemami, zmianami, katalog usług, ewidencja zasobów, zakupy IT, zarządzanie umowami serwisowymi, portal samoobsługowy, zarządzanie licencjami oraz baza wiedzy. Oprogramowanie dostępne w…

02.03 godz. 12:00 ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus 02.03 14:00 (1h) 100 ManageEngine ServiceDesk Plus jest opartym na przeglądarce internetowej kompletnym systemem helpdesk oraz zarządzania zasobami zgodnym z biblioteką ITIL. W jednym pakiecie zintegrowane są takie moduły, jak zarządzanie incydentami, problemami, zmianami, katalog usług, ewidencja zasobów, zakupy IT, zarządzanie umowami serwisowymi, portal samoobsługowy, zarządzanie licencjami oraz baza wiedzy. Oprogramowanie dostępne w…

12.12 godz. 14:00 RecoveryManagerPlus

Recovery Manager Plus 12.12 14:00 (1h) 100 Prawie niemożliwym jest myślenie, że system Active Directory podczas swojego cyklu życia nie ulegnie żadnej katastrofie, czy też przypadkowym usunięciom danych. Dane te są krytyczne dla organizacji każdej wielkości, dlatego wykonywanie kopii zapasowych AD i możliwość szybkiego przywracania powinny być priorytetowym zadaniem administratorów IT, a sama ich realizacja…

20.09 godz. 14:00 ADSelfService

AD SelfService 20.09 14:00 (1h) 100 Analitycy twierdzą, że 30% zapytań kierowanych do helpdesku dotyczy zarządzania resetowaniem haseł i odblokowywania kont. ADSelfService Plus redukuje liczbę zgłoszeń dotyczących haseł których przetworzenie zajmuje większą część czasu pracy pracowników helpdesku, oferując użytkownikom bezpieczne, niezawodne i solidne samoobsługowe rozwiązanie sieciowe. Użytkownik może samodzielnie zarządzać swoimi hasłami oraz z łatwością…

17.10 godz. 14:00 NetFlowManager

NetFlow Analyzer 17.10 14:00 (1h) 100 ManageEngine NetFlow Analyzer jest opartym na przeglądarce internetowej, nie wymagającym żadnych sprzętowych sond, narzędziem realizującym monitoring sieci pod kątem potoku danych oraz analizę ruchu. Optymalizuje sieci w tysiącach różnych korporacji dzięki czemu pomaga lepiej wykorzystać przepustowość łącz. NetFlow Analyzer jest kolektorem strumieni NetFlow, sFlow, JFlow (i innych technologii wspierających…

23.02 godz.14:00 ServiceDesk Plus 9.3

ServiceDesk Plus 9.3 23.02 14:00 (1h) 100 Sprawdź nową wersję ServiceDesk Plus 9.3 Najpopularniejszego narzędzia helpdeskowego w Polsce przedstawia kolejną wersję. Zobacz jak ServiceDesk Plus 9.3 zmienia się dla swoich klientów na całym świecie wprowadzając zestaw nowych udoskonaleń. Poznaj nowości i już dziś zarejestruj się na webinarium, które odbędzie się 23 lutego o godzinie 14:00…

25.07 godz. 14:00 ADAudit

ADAudit 25.07 14:00 (1h) 100 ManageEngine ADAudit Plus jest narzędziem audytowania zmian i powiadamiania w rozproszonych środowiskach Active Directory. Spełnia najbardziej restrykcyjne wymagania dotyczące bezpieczeństwa, audytów, zgodności zdefiniowanych przez organy regulacyjne. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do zapoznania się z nowym interfejsem i samym programem ADAudit Plus. Zapisz się na webinar

23.05 godz. 14:00 PasswordManagerPlus

PasswordManagerPro 23.05 14:00 (1h) 100 Spotykasz się w swojej organizacji ze zjawiskiem „zmęczenia hasła” i lukami w systemie bezpieczeństwa związanymi z przechowywaniem i dostępem do haseł administracyjnych? Zobacz co Password Manager Pro może zaproponować zakresie dostępu do haseł. Zapisz się na webinar

25.04 godz. 14:00 ADManager

ADManager 25.04 14:00 (1h) 100 Chcesz wyeliminować monotonne, nieciekawe i skomplikowane zadania związane z zarządzaniem Active Directory? Chcesz zautomatyzować rutynowe czynności zarządzania i raportowania AD? Chcesz masowo tworzyć i zarządzać użytkownikami w AD Na te i inne pytania związane z zarządzaniem AD za pomocą programu ADManager odpowiemy podczas webinarium. Zapraszamy do udziału. Zapisz się na…

23.03 godz. 14:00 OpManager

OpManager 23.03 14:00 (1h) 100 ManageEngine OpManager jest opartym na przeglądarce internetowej kompletnym systemem do monitoringu infrastruktury IT. System łączy w sobie monitoring urządzeń sieciowych, serwerów, aplikacji, usług, procesów, monitoring Windows, Linux oraz innych elementów infrastruktury IT, takich jak UPSy czy drukarki sieciowe. Zapisz się na webinar

28.02 godz. 14:00 EventLog-Analyzer

EventLog-Analyzer 28.02 14:00 (1h) 100 Systemowe zarządzanie logami, obejmujące zarządzanie logami oraz zarządzanie zdarzeniami jest niezbędne w większości przedsiębiorstw i pozwala identyfikować incydenty bezpieczeństwa, naruszenia w zakresie stosowanej polityki, oszustwa oraz kwestie związane z utrzymaniem systemu. Potrzeba pełnego zarządzania systemem logów jest często niedoceniana, co prowadzi do wielu godzin spędzanych na analizie setek komunikatów w logach, po to…

20.06 godz. 14:00 ApplicationManager

Applications Manager 20.06 14:00 (1h) 100 ManageEngine Applications Manager jest opartym na przeglądarce internetowej kompletnym systemem APM (Application Performance Management) umożliwiającym monitorowanie aplikacji i zarządzanie usługami IT. System bada wydajność i dostępność poszczególnych aplikacji biznesowych realizujących określoną usługę IT i dzięki czytelnym raportom analitycznym pomaga ocenić optymalny poziom wykorzystania jej poszczególnych komponentów. Applications Manager znacznie ułatwia realizację…

Zarządzanie stacjami roboczymi i MDM, czyli Desktop Central 10

Desktop Central 04 IV 2017 14:00 (1h) 100 Zobacz co nowego w Desktop Central10 Desktop Central to zintegrowane oprogramowanie do zarządzania komputerami i urządzeniami przenośnymi, które pomaga zarządzać z jednego centralnego miejsca serwerami, laptopami, stacjami roboczymi, smartfonami i tabletami. Pozwala on zautomatyzować typowe czynności obsługi komputerów, takie jak instalowanie poprawek, dystrybucja oprogramowania, zarządzanie zasobami IT,…
Blog