Nie ma sprawnie działającego biznesu bez sprawnie działającej infrastruktury. Żeby infrastruktura nie wpływała negatywnie na pracę biznesu, wystarczy nadzorować jej kluczowe wskaźniki wydajności.
Jednak przez dużą liczbę parametrów, których trzeba pilnować, a także przez dużą ilość danych do przejrzenia, profesjonaliści IT mają ograniczone możliwości działania w zakresie rozwiązywania problemów. Jest to wyzwanie stojące przed wieloma zespołami IT zajmującymi się monitorowaniem infrastruktury sieci, które często wiąże się z czasochłonnym rozwiązywaniem problemów.
Jednym ze sposobów na sprostanie temu wyzwaniu jest użycie konfigurowalnego pulpitu do monitorowania wydajności sieci, który śledzi wyłącznie określone, niezbędne parametry. Dlatego OpManager wprowadza pulpity bazujące na rolach, które wyświetlają wyłącznie konieczne informacje. Prosty interfejs oparty na przeciąganiu oraz dziesiątki widgetów, które przedstawiono poniżej, sprawiają, że łatwiej używać odpowiednich wizualizacji, KPI oraz filtrów do monitorowania.

Niektóre z powszechnych ról zarządzania infrastrukturą sieci w organizacji IT obejmują: technika sieci/technika skalowania sieci, administratora sieci/menedżera sieci, analityka sieci, inżyniera sieci, architekta rozwiązań sieciowych/architekta sieciowego, administratora infrastruktury bezprzewodowej, inżyniera VoIP, administratora centrum danych, administratora serwera, operatora sieci oraz menedżera operacji IT. Najlepszą cechą pulpitów opartych na roli jest możliwość tworzenia własnych pulpitów przez różnych członków zespołu i dostosowania ich do własnych potrzeb.

Technicy sieci muszą wykazać się zwinnością, aby rozwiązywać problemy z interfejsem oraz awarie systemu. Dzięki OpManager mogą przeglądać niestandardowy pulpit zawierający informacje na temat dostępności urządzeń w czasie rzeczywistym, jak również na temat urządzeń pracujących poniżej poziomu wydajności oraz przypisanych alarmów. Skraca to średni czas naprawy (MTTR) oraz poprawia stan sieci.

Administratorzy i menedżerowie sieci muszą mieć możliwość jasnego przeglądu sieci, ścieżek przetwarzania danych i parametrów konfiguracji. Każdy administrator sieci lub menedżer musi być na bieżąco informowany, jeśli technikowi sieci nie uda się sprawdzić i usunąć alarmów.

Administratorzy centrum danych nadzorują konserwację sprzętu w centrum danych. Mogą szybko zidentyfikować ścieżki sieciowe oraz dowiedzieć się, gdzie doszło do awarii, przeglądając wykres opóźnień. Mogą użyć OpManagera do diagnozowania skoków termicznych, a także do zarządzania przepustowością i zapasami.

Administratorzy serwera śledzą dostępność serwera, ruch i przestoje. Aktywność serwera, wykorzystanie i dystrybucja to kluczowe elementy infrastruktury, a OpManager jest w stanie monitorować je wszystkie.
Zalety korzystania z funkcji niestandardowego pulpitu nawigacyjnego OpManager:
- Szczegółowe informacje o stanie sieci dzięki raportom planowym i w czasie rzeczywistym. Raporty umożliwiają wykrywanie lub nawet przewidywanie błędów sieciowych, pozwalając na skuteczną kontrolę szkód.
- Natychmiastowy przegląd informacji w postaci wykresów na pulpicie zamiast przewijania stron z danymi.
- Analiza wzorców danych z perspektywy różnych ról w celu łatwiejszej kategoryzacji danych.
- Optymalizacja miejsca na ekranie i filtrowanie danych przy pomocy stu pięćdziesięciu widgetów.
- Przegląd danych w czasie rzeczywistym w celu eliminacji słabych punktów tworzonych poprzez ręczne odświeżanie w różnych odstępach czasu.
- Likwidacja przeciążenia informacyjnego.
- Realizacja codziennych zadań monitorowania przy wykorzystaniu minimalistycznego podejścia – uporządkowany pulpit przekłada się na bezproblemową pracę.
Aby wypróbować funkcje OpManagera, pobierz darmową, 30-dniową wersję próbną.
Zasoby wideo: